Patrocini invers. Amb aquest nom ha sorgit aquesta temporada una iniciativa impulsada pel Logos Basket Sedaví a la qual s'estan sumant alguns altres clubs de la Comunitat Valenciana.

L'objectiu? D'una banda, ajudar a les empreses i comerços locals en el moment en el qual més el necessiten, retornant-los així el suport que van brindar en anteriors temporades. D'altra banda, estrényer llaços amb noves empreses per a descobrir junts les possibles sinergies que pogueren donar-se de cara al futur en benefici de totes dues parts.

“Enguany ajudem nosaltres”. Així resumeix el president del Logos, Pablo Medina, aquesta iniciativa innovadora que vol solidaritzar-se amb les dificultats que els xicotets negocis travessen com a conseqüència de la crisi sanitària. “El comerç està aclaparat, no sap per a on tirar. Sap que ha de fer-ho cap a algun costat però no sap cap a on. I volem donar resposta a això. Sempre ens hem vinculat al comerç local per un tema d'arrelament perquè vam ser el segon club de bàsquet a arribar al municipi i apenes tenim patrocinadors importants. El comerç local és la nostra eixida natural. Com enfocar aquesta temporada el tema dels sponsors? No sabíem quant anava a durar tot això, ni què podíem oferir,… així que se'ns va ocórrer això del patrocini invers”.

D'aquesta forma, el Club realitza les mateixes accions de promoció de l'empresa o comerç que ajudava a l'entitat amb una aportació econòmica durant la temporada passada, però ara sense cobrar per això. La iniciativa ha despertat la gratitud de les entitats implicades i això sens dubte contribueix a reforçar el vincle entre el comerç local i l'esport. A més, algunes d'elles ja han mostrat la seua intenció de continuar realitzant una xicoteta aportació si la situació ho permet. “De zero patrocinadors que pensàvem que anàvem a tindre aquesta temporada, ja són diverses les empreses que ens han dit que la seua intenció és pagar igualment”, confirma Pablo.

I no sols això. Una iniciativa d'aquest tipus està pensada també mirant al futur, com una porta oberta cap a eventuals col·laboracions. “En la Junta Directiva vam tindre clar que aquesta temporada calia salvar-la com siga, així que ens vam dir: pensarem en la pròxima!”, afirma el president, qui confia que això permeta trobar sinergies amb altres comerços nous de cara a anys vinents.

Aquesta acció del Logos Basket Sedaví no ha passat desapercebuda i molts clubs valoren implantar un model similar. Entre els quals ja ho ha fet, per exemple, es troba Paiporta Bàsquet Club. El seu director esportiu, Jose Villaescusa, ho explica: “Comptem amb molt pocs patrocinadors. I tal com està la cosa pel COVID, decidim que podríem fer un bé al poble i donar a conéixer als negocis involucrats amb l'esport, ajudar-los en la seua difusió”.

Es tracta d'un patrocini gratuït que està també a la disposició de qualsevol negoci de Paiporta. Només cal posar-se en contacte amb el Club i l'acord està fet. Fins al moment, l'entitat ha rebut un total de quatre propostes en aquest sentit, però animen que siguen moltes més perquè tots tenen cabuda. “L'important és ajudar-nos. Si ara nosaltres podem fer-ho, tampoc costa res”, conclou Jose.

En aquests moments difícils per al comerç, sorgeixen aquest tipus d'iniciatives que permeten ajudar i al mateix temps crear llaços d'unió que podrien germinar més endavant. Es tracta que comerç i esport es coneguen millor, descobrisquen interessos comuns i puguen planificar accions conjuntes en benefici de tots.